22/03/2014

A KIKO Combo

 kiko nail polish

After a long, long time, last week I went into KIKO and got out of the shop with two nail polishes. I hadn't bought any nail polish from the brand in such a long time, mainly because I had this idea of KIKO nail polishes being goopy and taking ages to dry up. And if you have been shopping at KIKO since they opened, you know what I'm talking about!
However, I decided to give their nail polish range a chance again and picked up #372 Nude and #215 Pearly Light Pink. The best part about KIKO is that they have such a huge variety of shades of every product, but surprisingly it was easy to choose only two nail polishes: I'm always on the hunt for new pretty nude shades! 

#372 Nude is a very close dupe to my favourite nail polish ever, Essie Sand Tropez - that's the reason I picked it in the first place! They look almost identical, but KIKO Nude is just a tad more pink. In some lights it looks more like a a pastel pink rather than a light beige.
Thankfully, the formulation has changed since I first tried KIKO nail polishes years ago: the formula is creamy and opaque, just a little bit streaky but nothing that can't be fixed; it also dries up fairly quickly. Unfortunately, it doesn't have the best wearing power: it doesn't chip, but it starts to show tip wear in only about two days. 

The other nail polish I got is #215 Pearly Light Pink, which I'm absolutely in love with! It's a very light almost white pink shade with a pearlescent finish - it looks very much like mother of pearl, which is exactly the reason why I got it. I love that it's opaque in two coats - these kind of shades are often very sheer. I think I will get a lot of use out of it in the Summertime :)

What do you think about KIKO nail polishes? Have you ever tried them?


Dopo secoli mi sono ritrovata in un negozio KIKO e ne sono uscita con due smalti. Non ne compravo lì da anni, probabilmente perché l'ultimo che avevo provato era incredibilmente vischioso e impiegava ore ed ore ad asciugarsi. Ho deciso di dare agli smalti KIKO un'altra chance perché mi ero innamorata di due nuance in particolare: #372 Nudo e #215 Rosa Chiaro Perlato. 

#372 Nudo è quasi un dupe del mio smalto preferito di tutti i tempi, Essie Sand Tropez. Considerando il fatto che il mio, dopo essere stato usato e abusato per un anno, sta quasi per seccarsi, e che tra l'altro il mio Douglas di fiducia non vende più Essie, sono decisamente intenzionata a trovare a un nuovo nude di cui innamorarmi. Questo smalto KIKO è poco più rosato di Sand Tropez, ma alla luce a volte sembra un rosa molto pallido più che un beige. Per fortuna la formulazione degli smalti KIKO è migliorata: la consistenza è più cremosa e la pigmentazione più opaca. L'applicazione non è perfetta come per gli smalti Essie, ma non ci si può assolutamente lamentare. Si asciuga abbastanza rapidamente, ma ha una pecca: dopo pochi giorni già comincia a scomparire dalle punte delle unghie. 

L'altro smalto che ho preso é #215 Rosa Chiaro Perlato, del quale sono assolutamente innamorata. E' un rosa pallidissimo, praticamente bianco, con dei riflessi perlati. Mi ricorda tanto la madreperla, un'altra cosa di cui sono innamorata ultimamente. La cosa che adoro di questo smalto è che è opaco in due passate, il che è decisamente inusuale per una tonalità del genere: in generale questo tipo di colore é sempre tendente al trasparente perché pensato per la french manicure. Sono convinta che sarà il mio smalto dell'estate! :D

No comments:

Post a Comment